FAQ
NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA

W tej sekcji znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące programu Terapii Bezsenności ®. Jeżeli poniższe odpowiedzi nie rozwiały Twoich wątpliwości, zachęcamy do zadawania pytań pod adresem pomoc@terapiabezsennosci.pl.

Co zawiera oferta bezpłatnego pierwszego tygodnia?

Podczas pierwszego tygodnia Terapii Bezsenności® odbędziesz jedną sesję programu, podczas której dowiesz się czym jest bezsenność oraz jakie są jej przyczyny. Poznasz też zasady prawidłowej higieny snu oraz rozpoczniesz wypełniać dziennik snu. Podczas pierwszej sesji określisz przyczyny swojej bezsenności oraz ustalisz swoje oczekiwania wobec poprawy Twojego snu. Dzięki otrzymanym wskazówkom i zadaniom rozpoczniesz realizację swojego celu. Na koniec bezpłatnego tygodnia otrzymasz raport z analizą Twojego snu.

Jak działa Terapia Bezsenności®?

Program pomoże Ci zrozumieć podłoże Twoich problemów ze snem, a następnie wręczy Ci potrzebną wiedzę oraz narzędzia do samodzielnej pracy nad poprawą snu. Dzięki codziennej analizie Twojego snu oraz mierzeniu Twoich postępów, program dostosowuje się do Ciebie i opracowuje indywidualny plan poprawy snu.

Terapia Bezsenności oparta jest na najbardziej skutecznej formie leczenia tego zaburzenia snu – terapii poznawczo-behawioralnej bezsenności (CBT-I). CBT-I jest zalecana przez ekspertów medycyny snu jako pierwszoplanowa metoda na bezsenność. 

Pierwsze sesje programu pokazują w jaki sposób poprzez zachowanie i odpowiednie nawyki wpływać na swój sen (część behawioralna). Kolejne sesje uczą radzenia sobie z niechcianymi myślami, napięciem czy wzbudzeniem w porze snu (część poznawcza). 

Jaka jest skuteczność programu Terapii Bezsenności®?

Skuteczność programu Terapii Bezsenności® została potwierdzona w badaniach naukowych. Uzyskane wyniki pokazują, że aplikacja Terapia Bezsenności pomaga w istotnym stopniu zmniejszyć problemy ze snem – skrócić zasypianie oraz przebudzenia w trakcie snu. Ponad 80% badanych potwierdziło, że stosowanie programu istotnie wpłynęło na poprawę ich snu.

Przeczytaj więcej o badaniu: https://terapiabezsennosci.pl/skutecznosc-aplikacji-terapiabezsennosci-pl/

Czy program zawiera konsultacje z lekarzem lub terapeutą?

Program Terapii Bezsenności nie zawiera konsultacji z lekarzem, ani terapeutą. Program służy do samodzielnej pracy nad poprawą snu korzystając z metod opartych na terapii poznawczo-behawioralnej bezsenności (CBT-I).

Jak szybko uzyskam poprawę snu?

Większość osób uzyskuje stabilną poprawę snu w ciągu 4-8 tygodni stosowania technik poznawczo-behawioralnych na bezsenność. Nasz program trwa 6 tygodni i możesz spodziewać się, że  już na tym etapie będziesz cieszyć się lepszym snem. Oczywiście pod warunkiem, że będziesz konsekwentnie realizować zadania wyznaczone na dany tydzień.

Czy jeśli korzystam z filtra światła niebieskiego w telefonie, to czy mogę z niego korzystać przed pójściem spać?

Tak. Tego rodzaju filtry ograniczają niekorzystne działanie niebieskiego światła na sen. Zachęcamy jednak, by wieczorem dbać o aktywności spoza cyfrowego repertuaru, praktykować nawyk elektronicznego detoksu. Więcej na ten temat przeczytasz w artykule  https://terapiabezsennosci.pl/niebieskie-swiatlo-a-sen/

Czy mogę odbyć cały program Terapii Bezsenności® w aplikacji mobilnej?

Nie. W aplikacji mobilnej możesz używać narzędzi programu do codziennego użytku, natomiast raz w tygodniu należy odbyć sesję w aplikacji internetowej.

Czy mogę zrobić sobie przerwę od uzupełniania dzienników snu?

Regularne uzupełnianie dziennika snu jest podstawą do osiągnięcia maksymalnych korzyści z programu i rekomendujemy uzupełniać dziennik codziennie. Jeśli przerwa w uzupełnianiu dziennika snu będzie dłuższa niż 9 dni, wtedy licznik 5 dzienników wymaganych do odblokowania kolejnej sesji zostanie wyzerowany.

Czy ma znaczenie kiedy uzupełniam dziennik snu?

Zalecenia programu są takie, by dziennik snu wypełniać zawsze niedługo po przebudzeniu gdy masz świeżą pamięć na temat swoich pór zasypiania i nocnych przebudzeń pozwoli Ci uzupełnić dziennik precyzyjnie i pomoże wyrobić dobre nawyki.

Czy mogę odbyć kolejną sesję wcześniej niż po 7 dniach od zakończenia poprzedniej?

Nie. Siedmiodniowy odstęp pomiędzy sesjami pozwala zebrać i przeanalizować dane dot. Twojego snu potrzebne do przedstawienia zaleceń.